torstai 6. lokakuuta 2016

Fisher Price Vintage-löytö

Kuten olen monesti maininnutkin, etsin mielelläni kirppiksiltä sellaisia leluja Tyypille ja Neidille, joilla olen itse leikkinyt lapsena. Kävin maanantaina pyörähtämässä Akselissa tyhjentämässä ystäväni puolesta hänen myyntipöytänsä. Pöydän tyhjennyksen jälkeen jäimme hetkeksi koko perheen voimin kiertelemään ja niinpä sitten tein yhden parhaista lelu-löydöistä ikinä!


Kyseessä on Fisher Price Play Family-sarjan Main Street-leikkisetti. Hyvinkin riisuttu leikkisetti, mutta kuitenkin.

Ystävälläni S:lla oli tätä samaa sarjaa kaksi erilaista taloa (tämä ja tämä) ja hänen kanssaan on näillä leikitty tunti jos toinenkin. Muistan, että olen jossain (mutta missä?!) saanut leikkiä myös tällä yllä olevassa kuvassa olevalla talolla. Omissa leikeissä täällä seikkailivat eniten Kinder-munista tutut kilpikonnat, krokotiilit ja leijonat.

Tämä kirppikseltä löytynyt versio on tosiaan varsin puutteellinen. Täältä click click voi kurkata miltä alkuperäinen setti täydellisenä näyttää. Paras seikka tässä löydössä on se, että vasta nyt aikuisena olen tajunnut, että tämä on samaa sarjaa Fisher Price Play Family Farmin kanssa, jonka sain isotädeiltäni kotiinviemisiksi elokuussa 2011. Ja jolla olen siis lapsena leikkinyt monet monituiset kerrat mummula-vierailujen yhteydessä.



Molemmat lapset ovat saaneet myös leikkiä maatilalla, mutta olen ollut aika tarkka siitä miten tällä leikitään. Tällä maatilalla on minulle nimittäin hyvin suuri tunnearvo. ❤ 



Lelu oli itsessään hyvinkin siistissä kunnossa. Ja hintapyyntö 4,50 euroa oli piste ii:n päälle sinetöimään tämä löytö. Googlailen säännöllisen epäsäännöllisesti Ebayn tarjontaa Fisher Pricen retrolelujen osalta, mutta valitettavan usein postituskulut ovat turhan tähtitieteellisiä, vaikka pyyntihinta jokseenkin sopiva olisikin. 




Jonkinlaisen kosteusvaurion tämä ilmeisesti on kärsinyt. Seinäkuvat eivät ole lähteneet kuitenkaan lainkaan kupruilemaan tai irtoamaan.

Mutta tällaisena tämä tosiaan muistuttaa juurikin sitä millaisella olen itse muksuna leikkinyt. Siltä osin tämä onkin juuri täydellinen. Etenkin, kun omista kokoelmista löytyy myös ne kilpparit, krokot ja leijonat.


1 kommentti:

Kiitos, kun kommentoit!