lauantai 20. kesäkuuta 2015

+12 kg

Neljän päivän mittainen loma Berliinissä on ohi!

Maanantaina läksimme aviomiehen kanssa reissuun ja eilen illalla palasimme kotiin. Lapsia ehti tulla ihan mieletön ikävä, mutta teki ihan mielettömän hyvää viettää aikaa lentomatkan päässä arjen "harmaudesta". Lapset jäivät hoitoon mummun ja vaarin luokse ja ongelmittahan näillä nämä nelisen päivää kuluivat. Neiti nukkui joka yö tutut 13 tunnin mittaiset yöunet ja rytmin pysyessä syömisten ja päikkäreiden kanssa normaalina, oli mummulassa ollut varsin hyväntuulinen pikkuneiti. Tyyppi puolestaan on kietonut niin mummun kuin vaarinkin pikkusormiensa ympärille jo kauan sitten, joten kysyessäni eilen illalla, josko lähtisimme kotiin, oli vastaus jämerästi: "Ei vielä." :)

Olimme varanneet lennot Supersaverin kautta ja yhteensä lentoliput edestakaisin kustansivat ~300 euroa. Hotelliksi valikoitui sijaintinsa ja hyvien arvostelujen perusteella Park Plaza Wallstreet. Varasin meille Superior-huoneen ja hintaa 3 yölle tuli 355 euroa. Koska meillä hääpäivä kolkutteli kulman takana, tilasin meille pullon kuohuvaa odottamaan saapumistamme. Lentokentältä hotellille ja takaisin kuljettiin taksilla ja hintaa tuli ~25 euroa/suunta.

Olin itse ensimmäistä kertaa Berliinissä, aviomies on kerran aiemmin vieraillut kaupungissa. Olimme jutelleet etukäteen, että metrolla pyritään liikkumaan paikasta toiseen mahdollisimman pitkälti ja niinhän se kannattikin, sillä 300 metrin päässä hotellista oli lähin metroasema (Märkische Museum) ja Berliinin metrosysteemi on kyllä ihan mielettömän kätevä, mutta pakkohan oli sitä metrokarttaa pitää mukana, että pysyi asemista perillä. :) Ja aika monella muullakin oli kartta kyllä kädessä.

72 tunnin metrolippu maksoi 26,70 euroa ja sillä sai matkustaa
rajattomasti A- ja B-vyöhykkeillä.
Ensimmäisenä päivänä ehdittiin pyörimään Alexanderplazille ja shoppailla The New Yorkerilla sekä Shoe City-kenkäkaupassa (valkoiset matalat Converset, check check!). Olen melko pitkään ollut Adidas Superstar-fani, mutta jonkin aikaa ovat nuo valkoiset matalat Converset houkutelleet ja nyt, kun ne tuolla liikkeessä jalkaani laitoin, niin mukaan ne myös lähtivät.

Converset olivat ihan samoissa hinnoissa, kuin Suomessakin.
Säätila ei meitä ihan kamalasti Berliinissä puoltanut, joten maanantaina illalla ennenkuin suunnattiin Brandenburgin portille, piti käydä hotellista hakemassa takit päälle. Olen haaveillut matkasta Berliiniin yläaste-ikäisestä saakka, joten fiilis oli sen mukainen, kun metrolla ehdittiin Potsdamer Platzille ja siitä käveltiin vajaa kilometri portille.

Torilta käveltiin takaisin hotellille päin ja matkalla pysähdyttiin syömään ihan mielettömän hyvään italialaiseen ravintolaan nimeltä Malatesta. Lasilliset Kir Royalia ja alkupaloiksi Bruschettaa ja vasikkaa. Kyllä se vaan niin on, että välillä se yhteinen romantiikka on se, mitä tarvitaan.

Hotellissa oli ihan älyttömän hyvä buffet-aamiainen! Minä olen ihminen, joka rakastaa hotelli-aamiaisia. :) Aamupalalle sai tuoretta, pavuista jauhettua espressoa ja vastapaistettuja croissantteja. Lisäksi tuoreita hedelmiä, mansikoita ja jotain makeaa. Nam.

Tiistai-aamuna kävin kampaajalla Catwalk Hairfashion- nimisessä liikkeessä. Varasin ajan etukäteen sähköpostitse ja sainkin kampaajakseni Anna-Marian, joka värjäsi kahdella värillä ja leikkasi hiukset kaikin puolin onnistuneesti. Ostin myös itselleni värille sopivan shampoon ja hoitoaineen sekä lisäksi vielä värihoidon, jota tulee käyttää hiuksissa kuukausittain voimistamaan pikkuhiljaa tummentuvaa väriä. Tavoitteena on tosiaan sanoa nyt hyvästit aiemmin hyvinkin vaalealle tukalle, mutta väriä ei voi vaihtaa noin vain, koska ei voi tietää miten blondattu hius reagoi huomattavasti tummeampaan väriin. Joten mennään nyt sitten pikkuhiljaa tummepaa kohti.

Lopputuloksesta tuli mielestäni luonnollinen.
Pituuttakin lähti enimmillään pois liki 20 cm.
Päällä on muuten Esprit-huppari, jonka ostin FB-Kirppikseltä
hintaan 3 euroa (koko S).
Hintaa kampaajakäynnille kokonaisuudessaan tuli ~147 euroa, eli tämä oli kyllä kokonaisuutena huomattavastikin edullisempi, kuin Suomessa. Jostain syystä Master Card- ei käynyt maksuvälineenä, joten jätin käsilaukkuni pantiksi ja löysin pankkiautomaatin 500 metrin päästä,

Puhun saksaa omasta mielestäni ihan ok-sujuvasti (kiitos Sailor Moon-animesarjan, jota katsoin vuositolkulla ensin RTL2-televisiokanavalta ja myöhemmin YouTube:sta) ja oli kyllä niin kiva päästä testaamaan kielitaitoa. On mukavaa ymmärtää ja tulla ymmärretyksi. Niinpä puhuin saksaa jokaisen tilaisuuden tullen ja vasta kielimuurin todella tullessa vastaan, turvauduin englantiin. :)

Ollessani kampaajalla, aviomies kierteli ostoksilla (uudet aurinkolasit ja takki, check check!) Mall of Berlin-kauppakeskuksessa (sekä Potsdamer Platz- että Mohrenstrasse-metropysäkit ovat lähellä), jonne itsekin suuntasin. Kupilliset kahvia ja ostoksille! H&M oli vaatimattomasti sijoitettu kolmeen kerrokseen, mutta valitettavasti Tyypille ei löytynyt Loose PullOn-farkkuja koossa 104. Sen sijaan Tyypille löytyi toivottu sininen lippis, kesätossut ja Neidille uudet jarrutossut. Aviomies halusi myös käydä Massimo Duttin liikkeessä, missä testasin myös itse muutamat farkut, mutta eivät olleet istuvuudeltaan niin hyvät, kuin hinnaltaan olisivat voineet olla. Haukkasimme pienet suolaiset välipalat ja sen jälkeen kävimme viemässä ostokset hotellille ja jatkoimme metrolla (tai oikeastaan kahdella) Kaufhaus des Westens:lle.

KaDeWe.
KaDeWe:lta löytyvät luksusmerkit, kuten Louis Vuitton, Cartier, Hermés, Rolex, Chanel... Ihan näihin merkkeihin ei meillä budjetti taipunut, mutta kauppakeskuksesta löytyy myös pienemmälle budjetille sopivia ostoksia. Kuudennen kerroksen herkuttelu-osastolla vietettiin paljon aikaa ja sieltä myös valittiin tuliaiset mummulle ja vaarille.

KaDeWe:lta jatkettiin matkaa vielä käymään Uniqlo:lla.

En ole pitkään aikaan saanut migreeni-kohtausta, mutta nuo Uniqlo:n portaiden liikkuvat valotekstit ilmeisesti laukaisivat lievän sellaisen. Kävimme sitten syömässä vielä saksalaisessa ravintolassa, jota hotellista suositeltiin ja sitten suunnaatiinkin unten maille. Paracetamol ei vienyt päänsärkyä mennessään, joten erittäin huonosti nukutun yön jälkeen kävin lähiapteekista hakemassa ibuprofeenia ja se + aamupala + torkut veivät onneksi päänsäryn mennessään.

Olon parannuttua lähdettiin tutustumaan Berliinin eläintarhaan. Sää lupaili hellettä ja sitä myös saatiin. :) Eläintarhan pääsymaksu oli 13 euroa / aikuinen (ilman akvaariota) ja nähtiin kirahveja, norsuja, gorilloja, simpansseja, virtahepoja, sarvikuonoja, karhuja, lumileopardi, pingviinejä, hylkeitä... Kotiin keksin lähettää lapsille kortit, joista Tyypin kortissa oli nallekarhuja ja Neidin kortissa tipu. Ne ehtinevät postilaatikkoon ensi viikolla. Lähetimme myös jo lähtöpäivänä lentokentältä muumi-aiheisen postikortin lapsille mummulaan, joka ehtikin hienosti perille vielä, kun me olimme reissussa.

Tämä gorilla oli oikeasti hyytävän pelottava, sillä silmissä oli sellainen tietous.
Eläintarhasta piipahdimme vielä käymään uudemman kerran Mall of Berlin-kauppakeskukseen, sillä halusin Guess-liikkeeseen, Toys R Us- ja Babies R Us-lelukauppaan ja aviomiehelle etsittiin vielä toista takkia. Tyypi siis toivoi tuliaisiksi sinistä lippistä ja vihreää palloa. Pallo löytyi Toys R Us-kaupasta ja se olikin niin mieluinen, että sille luettiin eilen Tyypin toimesta iltasatu ja se pääsi myös viereen nukkumaan.

Guess Im a Guess-Kind-A-Girl.
Oli alessa 59,90 € - 50%
Keskiviikko-iltana kävimme toisen kerran syömässä Malatesta-ravintolassa ja lämpimän kesäillan päätteeksi istuimme vielä hetkisen terassilla ja joimme lasilliset valkoviiniä. Ihanan rauhallinen ja leppoisa päivä!

Torstaina meillä oli vielä aamupäivällä pari tuntia aikaa ennen lentokentälle lähtöä ja aviomies halusi käydä vielä Uniqlo:lla ostamassa muutaman merino-villaisen paidan. Niinpä aamupalan jälkeen suuntasimme metrolla Gleisdreieck-asemalle, mistä raideremontin vuoksi vaihdoimme toiseen metroon ja sillä (jälleen) perille Wittenbergplatzille. Uniqlo:sta suunnatessamme takaisin asemalle, osuimme "vahingossa" Deichmann-nimiseen kenkäkauppaan, mistä löysin Neidille vielä tuliaisiksi mitä söpöimmät lilat lenkkarit.

Samanlaiset, tosin pari kokoa isommat, ostin 1-vuotislahjaksi
eräälle iloiselle vauvalle, joka on nyt taapero. :)
Uniqlo:sta ostettiin Neidille pari uutta Minni Hiiri- bodya ja
jostain kaupasta löytyi myös ihanat Hello Kitty-aiheiset tutit.
Hieman kiireellä suunnattiin sitten kenkäkauppa-ostosten ja KaDeWe:n suklaaosaston kautta metrolla takaisin luovuttamaan huone hotellille ja sitten suuntasimme taksilla lentokentälle. Lentokentällä päädyimme vielä ostamaan Tyypille oman lentokentän, sillä Tyyppi oli kuulemma mummulassa piirtänyt lentokoneita.

Minullahan oli tavoitteena, että lähtisin reissuun tavoitehousuissani. Näin kävikin.
Tämän näköisellä kropalla kotiuduin.

Aika jees, vai mitä?

ps. +12 kg tuli lisää painoa laukkuihin neljän päivän aikana.

1. Milloin oot ostanut noi tavoitepöksyt? Eivät ihan kuuminta trendiä;)

1. Mä en todellakaan seuraa mitään trendejä saati muotia! *naurua ääneen* Veikkaisin, että nämä beiget housut olen ostanut vuonna 2012 ja tosiaan nyt olen vasta sen kokoinen, että voi niitä käyttää. :) Mutta lisättäköön tähän myös, että jos tällä hetkellä trendiä ovat ne skinny-lahkeet, niin mä tosiaan pidän henkilökohtaisesti enemmän tällaisesta (öhöm) leveämmästä, straight(?)- lahkeesta.