tiistai 21. huhtikuuta 2015

Paluu osapaastoon

Nyt on täällä palattu osapaaston osapaastoa pariin!

Ajatuksena on noudattaa minulla hyvin toimivaksi todettua 5:2-dieettiä kesäkuuhun saakka ja antaa samalla kyytiä turvotuksille sekä karsia (jälleen) pois ruokavaliosta turhaa teollista vehnäjauhoa. Minulla ei siis ole mitään ongelmia viljojen tai muiden ruoka-aineiden paitsi sienten kanssa, mutta pyrin silti välttämään ruokavaliossa suuria määriä valkoista vehnää. Teen ihan tavallista kotiruokaa koko perheelle ja meillä syödään niin pastaa (täysjyvä), riisiä, kuin perunaakin eri muodoissa. Mutta nyt yritän osapaaston myötä lähteä aktiivisesti lisäämään perheenjäsenten lautasille kasviksia. Ja sen luulisi olevan aika helppoa lähestyvän kesän ja tippuvien kg-hintojen myötä! 

Mutta tosiaan, takana on ensimmäinen paastopäivä tästä jaksosta ja se sujui varsin ongelmitta. Päivän aikana olen juonut paaaaljon vettä ja syönyt seuraavasti: 


Annos ruishiutalepuuroa voisilmällä ja kuppi kahvia. 
Puuron avulla nälkä pysyy kyllä pitkään poissa ja verensokeri tasaisena
+ on superhyvää ja terveellistä!
Edelleen jatkossakin pysyy paastopäivien ruokalistalla. 


Reilu annos (keittolautasellinen) salaattia, jossa porkkanaraastetta, kurkkua, jäävuorisalaattia, tomaatti, keltaista ja punaista paprikaa sekä 2 ruokalusikallista salsa-kastiketta.
Salsaa oli vähän liikaa ja se oli vähän liian tulista makuuni.
Päivällisellä proteiinin lähteenä oli kaksi keitettyä kananmunaa. 

Lisäksi olen syönyt 1,5 viipaletta leipää. 
Yhteensä päivään mahtui kaloreita 548, joten hiukan mentiin tuosta 500 rajasta ylitse, mutta päivään on mahtunut myös huimasti liikuntaa, joten en näe tässä ongelmaa. :) 

Viikon toinen paastopäivä on torstaina. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kommentoit!