torstai 28. marraskuuta 2013

Kun kaikki muut...

Tiedättekö sen tunteen, kun tuntuu siltä, että kaikilla muilla on jokin asia eri tavalla ja "paremmin" kuin itsellä?

Musta tuntuu siltä, että KAIKKI muut on raskaana paitsi minä. :( Olen viime viikot ollut niin uppoutuneena töihin (erittäin hyvällä ammattitaitoisella menestyksellä tosin), että en ole tainnut tunnistaa miten kova vauvakuume tätä rouvaa oikeasti vaivaa.

Onko jotenkin väärin haaveilla omasta toisesta lapsesta ja olla tietyllä tavalla kateellinen kaikille odottavassa tilassa oleville ystäville? Jokaisen puolesta olen vilpittömästi iloinnut, onnitellut, hehkuttanut ja fiilistellyt vielä salaisuuksinakin olevia raskauksia. Ja sitten kun vauva-odotusuutisia tipahtelee nyt joka viikko eri suunnista ja osa hyvin odottamattomistakin suunnista, niin huomaan hiljaa hissukseni, että olisipa minullakin kerrottavana se kasvava salaisuus.

Tyyppi täyttää 2 vuotta lauantaina. Äidin oma rakas ja toisinaan armoton vanhempiensa vauvakuumeen tuhoaja. :)

Yritän aktivoitua vastaamaan kommentteihin aiempaa nopeammin, perusteellisemmin ja monisanaisemmin.

12 kommenttia:

  1. Sama tunne. Tuntuu, että kaikki muut on raskaana paitsi minä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, no mä en oo! :) :)
      Huomenna pitäisi alkaa uusi kierto, we'll see...

      Poista
  2. Tiedän tunteen, trust me! Kaksi keskenmenoa tänä vuonna saaneena, melkein itku tulee silmään muiden vauva-uutisista..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, halauksia Hanna! Onpas ollut sinulla tällä saralla ikävä vuosi. :( Onneksi vuodenvaihde koittaa pian, kenties ensi vuosi on sitten meille todellista odotuksen aikaa!

      Poista
  3. Eiköhän se oli ihan normaali tunne; kun oikein odottaa ja toivoo, mutta kaikki muut tekee ne plussat. Kai se on tämä ikäkin, että koko ajan tulee vauvauutisia joka suunnasta. Toivotaan teillekin plussaa ja erityisesti myös meille. Meidän ensimmäinen on nyt 1v8kk ja häntä tehtiin 1,5 vuotta. Nyt olen ollut jo vuoden ilman ehkäisyä kuukautisten alettua eikä tulosta vieläkään. Pitkä on odottavan aika ja ihana olisi jo töistäkin päästä pois ;-)
    Toivotaan siis joululahjoja!
    Tiina

    VastaaPoista
  4. Ei kai sille mitään voi, jos itsestä tuntuu välillä kurjaltakin. Pidän peukkuja sulle! Kauheasti vaan ovistikkuja käytöön, jospa se ens kierrosta nappais.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mähän en ole ikinä tikuttanut ovista. Ensi vuonna voisin kokeilla, jos ei tärppää laskemalla. Tosin olen aina ollut tosi huono matematiikassa, joten ehkä siinä onkin syy...

      Poista
  5. Kyllä se kateus välillä on ihan normaalia meille ihmisille. :) Kunhan pitää huolen siitä, ettei se muutu katkeruudeksi ja että käyttäytyy kuitenkin hyvin niitä kateuden kohteita kohtaan. Semmosia me ollaan, välillä kateellisia, välillä osataan iloita toisten puolesta.

    Mun mielestä on ihan yhtä oikein haaveilla toisesta lapsesta kuin ensimmäisestä, eikä sitä halua vähennä yhtään se, että on jo yksi lapsi. Jokaista lastahan me toivotaan yksilönä lisänä siihen nykyiseen perheeseen, ja jos perhe ei tunnu yksilapsisena kokonaiselta, niin silloin sitä saa surra jos ei sitä toista tule. Toki teillehän se vielä tulee, eihän teillä vielä ihan hirveen pitkään oo kuitenkaan yritetty, vaikka jokainen kuukausi aina raskas onkin. Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikille olen hymyillyt, onnitellut ja jokaisen puolesta olen vilpittömän onnellinen. Haluaisin vain, että kaikki vastaavasti pääsisivät olemaan onnellisia mun puolesta. :) En ole kauhean katkeraa ihmissorttia, olen vain kovin kärsimätön tämän(kin) asian kanssa.

      Poista
    2. En mää ollenkaan epäillytkään, että oisit jotenkin kurjasti käyttäytynyt. Kunhan kirjottelin omia aatoksiani meidän lastentekotaipaleelta. :)

      Poista
  6. Tiedän. Tosi hyvin. Tässä meni niiiin kauan! Olen kuitenkin ihan varma, että pian plussaat ja liityt tähän samaan joukkoon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 suhun en Verona itseäni edes vertaa. Mielestäni olet uskomattomalla sisulla ja kärsivällisyydellä varustettu ja todistanut, että sitkeä yritys vastaiskuista huolimatta palkitaan.

      Poista

Kiitos, kun kommentoit!