lauantai 2. marraskuuta 2013

5:2 + 2

Olen pitkään halunnut kokeilla paljon julkisuudessakin esillä ollutta 5:2 osapaastodieettiä ja nyt kerta ei tärpännyt tästä kierrosta ja sopivasti juuri alkoi marraskuu, niin päätin kokeilla marraskuun ajan mitä tällaisella dieetillä voisi saada aikaan. Tämä ajoittuu sikälikin mukavasti, että maanantaina on töissä terveystarkistus ja aion pyytää lähetteen verikokeisiin, koska kolesteroliarvo kiinnostaa kovasti.

5:2 dieetillä sanotaan olevan suotuisa vaikutus veriarvoihin, joten kyse ei ole omalla kohdallani niinkään dieetistä, vaan toivon sillä olevan vaikutusta nimenomaan veriarvoihin. Epäilen nimittäin, että kolesterolin suhteen olisi parantamisen varaa.

5:2- ajatuksena on siis elää 5 päivää viikossa normaalilla ruokavaliolla ja 2 päivää 500 kalorin paastolla. Käsittääkseni ei ole olemassa mitään tiettyjä ruokia, joita pitäisi syödä paastopäivinä, vaan nimenomaan se kalorimäärä ratkaisee. Dieettipäivät eivät saa olla peräkkäisiä, joten itselläni ne tulevat olemaan tiistai ja torstai. Siispä saatte maanantaista alkaen marraskuun ajan seurailla myös allekirjoittaneen ruokapäiväkirjaa. :)

Onko ruudun sillä puolella kukaan kokeillut kyseistä dieettiä? 
Ja jos ei, niin olisiko kiinnostusta lähteä mukaan kuukauden kestävään haasteeseen. 

Tiedän myös, että en juo tarpeeksi vettä päivän mittaan, joten lisään tälle kuukaudelle myös vedenjuontihaasteen. Päivittäin tulisi juoda vähintään 2 litraa vettä. :) Näillä aatoksilla elellään marraskuu. 

2 kommenttia:

  1. Mää oon miettiny tuota dieettiä, mutta epäilen, ettei se sovi mulle. Vetäisin kuitenki ihan överiksi ne viis päivää. Mun pitäis saada tää ruokavalio kuntoon, vetelen ihan liikaa herkkuja, mutta oon heikko. Oon lihonu alkukesästä yli kymmenen kiloa. En oo edes uskaltanu käydä vaa'alla tuon lukeman jälkeen. Pitäis varmaan.

    Mulla ei - ihme kyllä - oo koskaan ollut mitään ongelmaa veriarvoissa, vaikka tätä ylimääräistä laardia onkin riittämiin. (Paitsi sokerit hitusen raskausaikoina, nekin normaalisti priimaa.) Ehkä ne tulee sitten joskus vanhuusiällä, jos ei tätä läskiä saa kuriin.

    VastaaPoista
  2. Kiinnostavaa. Onko sulla lähtenyt tämä käyntiin?

    VastaaPoista

Kiitos, kun kommentoit!