tiistai 16. huhtikuuta 2013

Junior joogaa

Aamu alkoi tänään vasta 7.37, kun heräsin ennen Tyyppiä. :) Melko nopeasti Tyyppikin sitten kyllä heräsi ja alkoi aamuisen jokeltelu-jutusteluhetkensä. Hoidettiin aamutoimet, käytiin viemässä Tyypin nalle pesukoneeseen, syötiin aamupalat (Tyyppi puuroa ja äitinsä kaksi voileipää ja jogurtin) ja sitten yht´äkkiä kello olikin jo yli puoli 10 ja tuli kiirus kiirehtää Junior-tunnille.

Tunti oli varsin riehakas ja vauhdikas ja menikin nopeammin, kuin viime viikolla. Tyypin lemppari taitaa olla steppilaudoista rakennettu Möhköfantin ansa sekä steppilaudoista rakennettu "silta". :) Kaloreita paloi äidiltä 176 -) 60% rasvaa ja sykkeet vaihtelivat 108=57% - 156=82%.

Illalla sitten olikin jälleen jooga vuorossa. Vielä ensi viikolla on luvassa hathajoogaa, sitten on vappuaaton vuoksi tauko ja vapun jälkeisellä viikolla alkaa ilmeisesti 5-kerran pituinen Astanga-joogan alkeiskurssi, mikä sitten otetaan aviokin kanssa "työn alle". Tämän päiväinen jooga ei sujunut omalta kohdaltani ihan niin hyvin, kuin olisin halunnut. Jalat olivat todella jumissa, joten kylkien sivutaivutukset menivät hyvin vähän sinne päin. Muuten treeni meni hyvin ja tällä kertaa suosikkiliikkeeni trikonasana oli pitkästä aikaa mukana.

Trikonasana
Uusia liikkeitä, jotka jäivät parhaiten mieleen, olivat navasana:
Navasana, omat jalat eivät todellakaan nousseet noin korkealle.
sekä hartiaseisonta, eli sarvangasana, minkä olen liikkeenä tehnyt aikaisemminkin, mutta kyllä vaatii aikamoista kehonhallintaa. Jos kiinnostaa tutustua siihen, millaisia liikkeitä olemme tehneet, niin tältä sivustolta löytyi aika tarkat kuvaukset. :) Maininnan ansaitsee myös kotka-asento, eli garudasana, jonka käsiasennon teimme jo viime viikolla ja jota voin ehdottomasti suositella lapaluiden alueen venytykseen, jos (ja kun) sillä alueella tuntuu kireyttä.
Kuva lainattu täältä.
Tämän viikon treeniohjelma on hiukan hakusessa, valitettavasti. :(
Tältä tämä nyt kuitenkin näyttäisi...

ma: lepo
ti: jooga
ke: 30 min xycling
to: EasyXycling ja Shape
pe: lepo
lauantai: Xycling ja Shape TAI
sunnuntai: Power

Mutta otetaan tähän nyt vielä päivän päätteeksi motivaatiokuva:
Alkaa näyttää lupaavalta mahtuminen tavoitefarkkuihin. HUOM: vasemmassa kuvassa ei ole vatsa vedettynä sisään, kuten ei (todistettavasti) oikeanpuoleisessakaan.

2 kommenttia:

  1. Vau,nopeaa muutosta havaittavissa. :) Itse kävin eilen eka kerran raskauden ja Jampan tulon jälkeen (eli puoleentoista vuoteen) spinningissä, ja ai kun oli mahtavaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Spinning on ihanaa. :D Piste ja huutomerkki.

      Poista

Kiitos, kun kommentoit!