torstai 30. kesäkuuta 2011

Rv 19 käynnistynyt, tunnenko liikkeitä?!

Ihan omituista, onko siis niin, että ensi torstaina meidän raskaudessa käynnistyy virallisesti ns. puolivälivko eli nro 20?? Haluaisiko joku kertoa minulle, että mihin ihmeeseen tässä välissä on kulunut tuo parikymmentä viikkoa? :)

Masu = masu = masu, eli masu on nyt valloillaan. Luulen, että olen muutaman kerran tuntenut Tyypin liikkeitä. Eli sellaista hipaisukutittelua vatsan sisäpuolella, ihan kuin joku hivelisi, hm...silkkipaperilla. Olenko oikeassa ja onko kyse oikeasti ja todella Tyypin liikkeistä? Ajatus on ainakin ihan mahdottoman suloinen! Lueskelin kokemuksia ja vaikuttaa siltä, että liikkeiden tunteminen on aivan äärimmäisen yksilöllistä. Sen puolesta en ole huolissani vaikka kyse ei liikkeiden tuntumisesta vielä olisikaan, koska Vau-kirjankin mukaan voi mennä vielä pari viikkoa ennenkuin mitään tuntuu. Ja joku kirjoitti, että ei tuntenut liikkeitä vaikka rakenneultrassa vauva oli ollut oikein huiman aktiivinen ja näki reaaliajassa, että pikkuinen potki. :)

Seuraavia "tapahtumia" ovatkin sitten rakenneultra 15.7. / neuvola 25.7. / 4D-ultra 29.7.
Painolukemia ja masukuvia päivitellään tulevana lauantaina.

JA MUISTAKAAHAN OSALLISTUA ARVONTAAN!!

8 kommenttia:

  1. Mä aloin tuntemaan liikkeitä rv 21. Istukan paikalla on myös tosi iso merkitys liikkeiden tuntemiseen. Mulla oli etuseinässä, joten oli vähän niikuin vaimentavana turvatyynynä.

    VastaaPoista
  2. Minä tunsin (tai ainakin luulin tuntevinani!) ihan selviä liikkeitä jo silloin rv 15, mutta nyt ei oo moneen viikkoon tuntunut kunnolla. Huolettaa melkosesti välillä, mutta tänään olin kyllä tuntevinani taas muksimista. Huomenna sen sitten kuulee, ollaanko siellä hengissä vai ei... Neuvola siis aamulla.

    Ja mun mielestä me ei olla vielä lähelläkään puoltaväliä. :D Kuitenkin on tiedetty raskaudesta vasta 14 viikkoa ja edessä on (mulla ainakin) vielä 24 viikkoa! :P

    VastaaPoista
  3. :D :D :D Mutta Veera, omituista, raskaus kestää 40 viikkoa eli ensimmäinen raskauspäivä on viimeisten kuukautisten ensimmäinen päivä (viikot 0+0) ja ovulaatio tapahtuu yleensä viikoilla 2+0 ja raskaus todetaan noin viikoilla 4. Laskettu aika sitten on se 40+0. Ja siis mulla on jäljellä 22 viikkoa laskettuun aikaan 1.12. Eli mun laskelmien mukaan puoliväliraskausvko käynnistyy ensi viikolla, kun 20:s rv lähtee liikkeelle.

    VastaaPoista
  4. Niin siis kyllähän se laskennallisesti onkin puoliväli, mutta se, että nyt on kuitenkin tiedetty odotuksesta vasta se 14 viikkoa, niin se loppuaika tuntuu paaaaaaljon pidemmältä ku tää alku! Ja laskettuun aikaan on tosiaan se 22 viikkoa, mutta tiedän että mulla menee sen kaks viikkoa lasketun ajan yli, niin sinne on 24 viikkoa. :D Että joo, laskennallisesti puoliväli häämöttää, mutta se, mitä totuus on ja miltä se aika tuntuu, on toinen. Ja eihän läheskään kaikilla mee raskaus yhtä pitkäksi ku mulla.

    VastaaPoista
  5. okei, no sitten! ;) mun mielestä tuntuu siltä, että aika menee nyt paljon nopeammin kuin ekoilla viikoilla. ja kun nyt odottelen tosiaan noita liikkeitä tuntuviksi, niin sitten aika varmaan tuntuu menevän vielä nopeammin ja Tyyppi konkretisoituu päivä päivältä enempi ja enempi.

    VastaaPoista
  6. Raskaushan kestää oikeasti vain 38 viikkoa, koska hedelmöittyminen tapahtuu viikolla 3 (2+0). Eli käytännössä viikoilla 1 ja 2 ei olla vielä raskaana. Minusta siis raskauden puoliväli saavutetaan oikeasti vasta viikolla 21+0, vaikka se laskennallisesti onkin tuo 20+0.
    Olen saa mieltä Veeran kanssa, että loppuaika tuntuu pidemmältä kuin alkuaika...
    Mulla alkaa huomenna rv 37 ja kyllä tämä loppuaika viikosta 20 eteenpäin on ollut pidempi kuin alkuaika, vaikka nopeastihan koko aika on mennyt...

    VastaaPoista
  7. Tunsin liikkeitä viikolla 16. Ne olivat ihan sellaisten ylöspäin kohoavien ilmakuplien tuntuisia. Ja joku niistä "poksahtikin". Koska mulla oli istukka takana, ne voimistuivat aika nopeasti. Kuulostaa kliseiseltä, mutta ei niistä sitten lopulta enää voi erehtyä.

    Vähän ikävä noita aikoja tulee, kun lukee odottajien tunnelmia :) Täällä tuo ilmakupla nukkuu harson ja pupun kanssa omassa sängyssään ja haluaa varmaan kolmen tunnin päästä vähän mölöä.

    VastaaPoista
  8. Kyllä ne liikkeet tuota hipaisukutittelua on! :) Itse olen nyt viikolla 21+2 ja edelleen liikkeet on mulle tuota kutittelua, elohiirimäistä liikettä, selviä (mutta hentoja) töytäisyjä olen tuntenut vasta muutaman. Mulla on istukka etuseinämässä, johtunee siitä, että vieläkin liikkeet on suht hentoisia. Mutta tuota kutittelua (musta se on ihan kuin siveltimellä siveltäis vatsan sisäpuolelta) on tuntunut jo muutaman viikon, aluksi en vaan tajunnut/uskonut niitä vauvan liikkeiksi. Potkuja odotellessa... :)

    VastaaPoista

Kiitos, kun kommentoit!